Donderdag 27 en vrijdag 28 oktober: Van Lukla naar KTM en reservedag in KTM

28 oktober 2022 - Kathmandu, Nepal

Al enkele dagen had Hem het over een 'surprise' gehad. Wij hadden geen idee wat dat zou zijn, tot deze morgen hij met het heuglijke nieuws kwam dat we een rechtstreekse vlucht naar KTM zouden nemen in plaats van een vlucht naar een kleinere luchthaven en nog eens 4 uur jeeprit naar de hoofdstad. Wat waren we blij met dit nieuws. Dat betekende dus dat we tegen de middag al terug in het International guesthouse zouden zijn, in de warmte, een warme douche kunnen nemen en ons ontdoen van onze vuile kleren.
Het was een kort, spannend vluchtje met een mini vliegtuigje waar we maar met 16 passagiers in zaten. Maar wat een fantastische zichten kregen we weer van de Himalaya! We hadden ogen te kort.
Na een zachte landing reden we terug naar de Thamel, waar een warme douche en enkele uurtjes platte rust zo welkom waren. We gingen daarna rustig iets eten en kuierden nog wat door de winkelstraatjes. We doken vroeg het bed in en hadden een heerlijke nacht.

Deze morgen reeds om 7u was ik wakker en wachtte mij het heuglijkste nieuws van het jaar: een berichtje van mijn zoon Joris met het nieuws dat onze Lowie deze nacht is geboren na een vlotte bevalling van amper 2 uurtjes. Mijn dag kon niet meer stuk! Het geeft wel een raar gevoel om op zo'n moment in een ander werelddeel te zitten, Katmandu zal voor altijd verbonden blijven met de geboorte van onze kleinzoon. Misschien gaat hij ooit ook de roep van de bergen en meerbepaald van de Himalaya te horen krijgen? Dat zou mooi zijn 😄 Natuurlijk ben ik nu ook blij dat we zaterdagavond terug huiswaarts keren en dat we zondag de kleine spruit al kunnen ontmoeten. Een mooier einde van onze reis kan ik me niet voorstellen. Alles is zo goed verlopen, de reis, de groep, het weer, de omstandigheden, de organisatie, het resultaat. Met 8 van de 11 groepsleden de top gehaald en gezond en wel teruggekeerd. Wat kan een mens nog meer wensen? We zijn weer zo dankbaar voor het avontuur dat we mochten beleven, het heeft ons hartje weer vervuld met vreugde en ons energiepeil is al helemaal terug op 100%. Morgen gaan we nog wat shoppen, en om 19u lokale tijd vliegen we richting Europa.
Het was fijn om ons avontuur met jullie te kunnen delen. Heel erg bedankt voor de interesse en de vele fijne reacties. Ik laat mijn blog ook uitprinten in een mooi (foto)boek zodat we nog lang kunnen nagenieten. Peter heeft ook nog een paar duizende foto's om te verwerken en daaruit zal zeker ook een prachtig foto album groeien.
N.B.: Er zullen de komende weken en maanden ook nog heel wat mooie beelden te zien zijn op Facebook via Pé O Zie.

1. Marleen lenaerts:
    28 oktober 2022
    Proficiat Sofie met jullie nieuwe kleinzoon ! Nog even samen nagenieten van jullie avontuur en dan een aangename thuisreis. Bedankt dat we via jou ook een beetje hebben mogen en kunnen meereizen. Ook voor ons een fijne ervaring.
    🙏 🎉 🍼 🍭 🥂
  2. Claire:
    28 oktober 2022
    Van harte proficiat met de geboorte van jullie kleinzoon ! ❤️ Dank je wel, dat we hebben mogen meegenieten van jullie prachtreis! 🙏🙏🙏🙏
  3. Geert Clauwaert:
    28 oktober 2022
    Wat een mooie reis is het weer geweest…
    En gezond terug naar huis, vol rode bloedcellekes en prachtige herinneringen!
  4. Ann Dryhoel:
    28 oktober 2022
    Proficiat met jullie kleinzoon. Leuke verrassing van Hem, en voor morgen ( bij jullie vandaag) een veilige vlucht.Het was leuk om jullie reis te volgen
  5. Ma en pa:
    28 oktober 2022
    Geniet nog van laatste dagje KTM en veilige terugreis.
    Tot vlug Ma en pa.O ja proficiat hé met Lowie ke :-)
  6. Vaderke & Moederke:
    29 oktober 2022
    Zijn zo blij te lezen dat jullie zo gelukkig zijn met uwe reiservaringen en zo gesterkt terug komen!!! De vreugde kan niet groter met de geboorte van Lowie. Kom nu maar veilig thuis.
  7. Anne-Mie:
    29 oktober 2022
    Mooie verhalen allemaal van spannende belevenissen. Ik heb ervan genoten.
    Van harte gefeliciteerd met jullie kleinzoon.
  8. Kris Dierickx:
    30 oktober 2022
    Prachtig verhaal met als vervolg nog mooier begin met de geboorte van Lowie,wat heerlijk nieuws❤️❤️❤️❤️,eind goed,al goed,veilige terugreis en warme welkom thuis,alle liefs,kris
  9. Viviane Mertens:
    31 oktober 2022
    Prachtige verhalen en overheerlijke natuurfoto’s! Dank dat we mee konden genieten!
    Veel plezier met Lowie!
  10. Geert Clauwaert:
    1 november 2022
    Een gelukkige verjaardag Sophie! Veel mooie gedachten aanNepal!. Remember de taart in Gorekshap (of zoiets) 4 jaar geleden….
  11. Nancy Remans:
    1 november 2022
    Proficiat eerst met de geboorte van jullie prachtige kleinzoon! Proficiat ook aan jullie dat jullie dit avontuur tot een mooi en veilig einde hebt kunnen brengen en ons meegenomen hebt door het delen van je verhaal en prachtige foto's!!
    Geniet nu van jullie thuiskomst en de mooie herinneringen! Lieve groetjes van André en Nancy
  12. Karin ghelen:
    20 november 2022
    vanavond jullie reisverhaal in één ruk gelezen. Wat een avontuur !!!! Super gedaan