Dingboche naar Tengboche (3867m)

6 november 2018 - Lukla, Nepal

Afstand: 11,10km

Na 9 dagen zijn we terug onder de 4000 meter grens beland. We zien terug bomen. De omgeving ziet er helemaal anders uit.
Het was een mooie wandeling voornamelijk bergafwaarts. Rond 13.30u aangekomen en een stevige Sherpa-stew gegeten. Dat is een maaltijdsoep met veel groenten, deegwaren en aardappelen. Goed gekruid tot zelfs pittig. Je kunt er soms ook met vlees krijgen. Een recept dat ik zeker thuis eens ga uitproberen.
Na de middag een bezoekje gebracht aan de plaatselijke Budhistishe monastry. Er liep maar één monnik rond, op de binnenplaats zegende hij enkele Amerikanen. Hij deed hen een wit sjaaltje om en ging met hen op de foto. Zijn vriendelijke open gezicht viel me meteen op. Hij leek zelfs een beetje op de Dalai Lama. Toen we even later in onze logde rond de kachel zaten kwam dezelfde monnik zich ook een halfuurtje opwarmen. Nadien verdween hij terug naar zijn koude klooster.
Met de hoest gaat het van kwaad naar erger... het blijft een droge hoest maar de hevige hoestbuien dag en nacht putten me uit, lichamelijk en mentaal. Ik ben trouwens niet de enige met een hoest. Morgen passeren we Namche en daar is een apotheek. Ik denk dat we er een familiepack codeïne kunnen gaan kopen.
Met Geert zijn enkel gaat het gelukkig wel beter. Hij is ontzwollen, ingetaped en met de nodige pijnstillers kan hij de tochten goed aan.

1. Daisy:
    6 november 2018
    Sophie, kan je daar misschien cajeput-olie krijgen, zou ook helpen aan je prikkelhoest