Laatste dag Kathmandu en Bhaktapur

10 november 2018 - Chitwan National Park, Nepal

Vandaag om 7u opgestaan om al vroeg te kunnen vertrekken naar Bhaktapur, een historisch stadje op zo'n 15km van Kathmandu waar hele mooie Hindoe-tempels staan. Sommige daarvan zijn totaal of gedeeltelijk vernietigd door de aardbeving in 2015. Sommige zijn reeds opnieuw opgebouwd of hersteld met of zonder hulp van buitenlandse fondsen. Je ziet er in de straten nog duidelijk de schade van de aardbeving, maar er wordt gewerkt aan herstel. Veel huizen worden heropgebouwd in de originele bouwstijl.
Doordat het vandaag de laatste dag is van het festival zijn veel winkels en restaurants deze namiddag gesloten. Het is familiedag, families komen vandaag samen om te vieren. Naar de avond toe gaan de winkels en restaurants terug open. Straks gaan we met z'n allen ons laatste avondmaal eten. Morgen vertrekt de groep naar huis. Peter, Johnny en ik reizen om 8 uur met de auto verder naar Chitwan, waar we nog wat zullen genieten van de wilde dieren de komende dagen. En waar ik hopelijk nog wat beter herstel van de bronchitis. De lucht zal er wel gezonder zijn dan in Kathmandu.