Welkom op mijn reisblog!

23 september 2018 - Genk, België

Namaste!!! Een woordje dat we tijdens onze reis vaak zullen horen en gebruiken, ongetwijfeld. Ik gebruik het hier ook om jullie te verwelkomen op de reisblog van onze reis dit jaar. Die gaat zoals velen van onze familie, kennissen en vrienden reeds weten naar Nepal. We gaan er een 17daagse trekking doen naar het populaire Everest Basecamp en de minder bekende Gokyo meren, hoog in de Himalaya. Een avontuur zal het zeker worden, fysiek soms zwaar ook, daar zijn we ons van bewust. Na onze beklimming van de Kilimanjaro vorig jaar weten we wat hoogte met een mens kan doen, zo erg zelfs dat ik de top net niet heb gehaald, Peter wel, op zijn kousenvoetjes. Maar deze keer heb ik me beter voorbereid. De trekking, en dus de acclimatisatie aan de hoogte zal geleidelijker gebeuren, omdat we 17 dagen onderweg zullen zijn. Ik ga nu medicatie nemen ook, Diamox, hèt middel tegen hoogteziekte en misschien het belangrijkste: we slapen al 3 nachten op 2150m, in onze acclimatisatietent die in onze slaapkamer is geïnstalleerd. Gedurende 4 weken gaan we in die plastieken tent slapen, geleidelijk aan het zuurstofgehalte verlagen zodat we hoger en hoger en uiteindelijk op een hoogte van bijna 4000m slapen. Acclimatisatie vooraf dus. Laat ons hopen dat het gaat helpen. En dat we fysiek minder last zullen ondervinden en des te meer van de pracht van de Himalaya kunnen genieten...