Naar Chitwan, Green Park Resort

10 november 2018 - Chitwan National Park, Nepal

Wat een verademing! Weg uit de drukte en de vervuiling van Kathmandu. Een kleine vijf uurtjes gereden met privé chauffeur en tegen 13u aangekomen in Green Park Resort. Ontvangst in luxe met verfrissingsdoekjes en een koude limonade... en de kamers... luxueus, ruim, netjes, wat een contrast met de afgelopen 3 weken. Hier kan ik wel enkele dagen van genieten. Heerlijk. We hebben ons programma voor de komende 3 dagen ook reeds gekregen en dat bevalt ons wel. 2 safari's per dag: 1 ochtendsafari en 1 namiddag-of avondsafari. Morgenvroeg starten we op de boot om krokodillen te spotten. Spannend! Verder is het hier super relaxed. Ik leg me nu een uurtje aan het zwembad en doe niks anders dan mijn lichaam laten herstellen en dankbaar mijmeren over de ervaringen. De warmte waar ik zo naar gesnakt heb is er eindelijk. Het zonnetje doet zo goed. Het stof en de smog van Kathmandu irriteren mijn longen niet langer. Opnieuw komt het besef dat we geluksvogels zijn. Geboren in het betere werelddeel, in een goed gezin, in het juiste land. Ook al beweren we met z'n allen dat België een apenland is. Ik ben blij dat ik in België ben geboren, dat ik er mag leven en werken en mijn kinderen er zijn opgegroeid. Ze hebben degelijk onderwijs gehad, hebben kansen gekregen en genomen, ze hoeven geen 'porter' te worden uit noodzaak.... alleen beseffen ze het (nu nog) niet.

1. Ma en pa:
    10 november 2018
    geniet van de rust en vooral van het avontuur en de wilde dieren.