Voorbereidingen

14 september 2022 - Bokrijk, België

Het is bijna zover! Nog minder dan één maand en we vertrekken eindelijk, na twee jaar uitstel, naar Nepal voor onze eerste echte "expeditie" naar de top van de Mera Peak, een zesduizender (6476m) in de Himalaya.

De reiskoorts begint te stijgen, zeker nadat we afgelopen week onze 9 medereizigers een eerste keer hebben ontmoet op de vertrekvergadering. Er waren nog veel vragen, vooral over de "gear". Welke klimmaterialen, schoenen, slaapzak,... Waar te koop of te huur? Stijn, die al wat meer ervaring heeft op ijs- en sneeuwvlaktes op grote hoogtes gaf ons toch de tip om voor geïsoleerde type D schoenen te gaan. Om frostbite (bevriezing) aan de tenen te voorkomen. Hetzelfde met degelijke donswanten voor de vingers.

Dat wordt nog zoeken om degelijk materiaal te vinden, te huren of te kopen. Veel kan ook nog gehuurd of gekocht worden in Kathmandu, in de Thamel, het deel van de stad waar het krioelt van de winkeltjes die klimspullen verkopen/verhuren. Ons hotel ligt te midden van dit stadsdeel, en we hebben voor vertrek naar de bergen nog een dag om wat spullen te vergaren.

We zijn dus al volop bezig met lijstjes maken, tweedehands sites afschuimen om te zoeken naar geschikte schoenen. Ook tweedehands vind je wel wat materiaal wat ooit gekocht werd en nooit gebruikt wegens het niet bereiken van toppen door ziekte of weersomstandigheden.

1. Daisy:
    14 september 2022
    Fijn dat we jullie avontuur weer kunnen volgen ! Mijn groot respect hebben jullie nu al 💪👣🏔❄️
  2. Thewis Sylva:
    2 oktober 2022
    Super dat we jullie kunnen volgen. Ik kijk uit naar jullie verhalen en foto’s.
    Succes en zorg goed voor mekaar
    💪🥰
  3. Christophe:
    2 oktober 2022
    Cool dat we je kunnen volgen 😜
    En veel stress vooraf betekent ongetwijfeld een vlotte en prachtige trekking… positiv thinking 😁
  4. Francky Degrijse:
    3 december 2022
    Mooie reisverhaal en een geweldige ervaring.
    Tot dus ver waren wij al 4x in Nepal. Maar een peakbeklimming deden we nooit eerder.
    Dus het idee is aan het rijpen om de Mera te bewandelen/klimmen in april volgend jaar.
    Ik zie iets van een groep van 9. Mag ik daarvan uitgaan dat er een Belgische organisatie bij betrokken was, zoja welke organisatie, of heb ik het verkeerd voor?
  5. Sophie:
    3 december 2022
    Hallo, wij zijn met myhimalaya geweest, een reisbureau uit Gent.
  6. Francky Degrijse:
    4 december 2022
    Dank u wel,
    je hoort nog van me of het daadwerkelijk iets wordt.

groeten uit West-Vlaanderen
    Francky Degrijse