Net geland

20 oktober 2018 - Kathmandu, Nepal

Na twee perfect verlopen vluchten op schema zijn we deze morgen vroeg aangekomen ( Belgische tijd rond 3u 's nachts) in Kathmandu. We vreesden heel even onze aansluitende vlucht in Istanbul te missen maar een host stond ons bij het uitstappen al op te wachten en we werden rechtstreeks naar de incheck van de volgende vlucht begeleid per bus. Goede dienstverlening. Geen wachttijd en dus op nog geen 12u reistijd al op bestemming. We hebben het al anders meegemaakt...
Terwijl we nu toch moeten wachten om ons visum aan te vragen (lange rij) schrijf ik al maar een stukje voor de blog.
Onze negenkoppige groep bestaat uit 6 mannen en 3 vrouwen. Peter en ik zijn het enige koppel. Partners zijn blijkbaar niet altijd sportief genoeg of bereid om langere periodes in een slaapzak te slapen en in vrij basic accommodaties te verblijven. Een ander koppel dat ook meereist (we reizen dus eigenlijk met 11) heeft afgehaakt voor de Everst Basecamp trekking wegens medische redenen en gaan een kortere en minder zware (lees minder hoge) trekking doen in de Mustang regio. (Staat ook op onze bucketlist).
Qua leeftijd zitten we tussenin. Aan de staat van de wandelschoenen te zien allemaal ervaren stappers... (Ik had ook niet anders verwacht) Jan, een Nederlander, deed ook al de Kilimanjaro, bijna 6000m. David deed reeds de Aconcagua, een 7000-er in Chili. Voor enkelen is het hun eerste trekking, zoals voor Lieke, de jongste van de groep, een twintiger.
De sfeer zit goed. We zijn allemaal vol verwachting voor het avontuur. Humor zal een hoofdbestanddeel worden van onze tocht. Dat heb ik al in de gaten. We hebben er allemaal heel veel zin in!!!

1. Reinhilde Rigo:
    20 oktober 2018
    Hoe spannend toch😙
  2. Paredis Carine:
    20 oktober 2018
    Geweldig toch, fijn dat de groep goed "voelt". Geniet van dit geweldig avontuur 🙄🙃😀😄😘
  3. Ma en pa:
    21 oktober 2018
    Spannend en benieuwd naar het vervolg :-)