Rustdag in Gokyo

29 oktober 2018 - Gokyo, Nepal

Afstand: 0km 😂

Vandaag neem ik rust, en samen met mij nog enkele groepsgenoten. Mijn lichaam heeft dit nodig na 7 dagen trekking, ben wat verkouden, zit met een irritant droog hoestje en heb lichte hoofdpijn. Ik kan het niet laten om mijn verhalen zo snel mogelijk te posten, daarom betaal ik ruim voldoende voor internetverbinding. Dit wil ik gewoon delen! Het is een ongelofelijke ervaring die ik zo goed mogelijk probeer te beschrijven met woorden en met foto's om misschien amper 10% ervan te kunnen weergeven. Het is voor ons ook een herinnering voor later, naast het ongetwijfeld prachtige fotoalbum dat Peter zal maken na de reis. Hij is voortdurend in de weer om de mooiste foto's te maken, met de juiste belichting, de beste invalshoek. Het is zijn manier om alles vast te leggen voor de eeuwigheid. Hij is op dit moment trouwens met de gids en 4 anderen van de groep een wandeling maken naar 3 andere Gokyo meren hogerop gelegen. Zijn limieten zijn duidelijk nog niet bereikt 😉.
Gisteren had ik het ook nog niet gehad over de porters, die dezelfde weg als ons afleggen, maar dan met 30 kg bagage op hun rug. Onmenselijk zwaar wat deze jongens doen. Onmetelijk respect heb ik hiervoor. We zullen ze op het einde van onze trekking ook ruimschoots belonen hiervoor.
Ondertussen is het 5u, tijd voor thee en koekjes. Lekker warm in de bar bij het kacheltje. Deze namiddag nog een klein wasje gedaan en een wandelingetje met mijn Peke hier in het dorp. We hebben ook ons eigen tempeltje gemaakt boven op een heuvel (foto) Met stenen en onze Nepal vlaggetjes. We hebben er onze eigen betekenis aan gegeven en hopen dat Buddha er blij mee is 😊
Morgen trekken we verder naar Thangnak, een relatief lichte wandeling van een 3-tal uur, aan de voet van de Cho-la pas. De dag daarop steken we deze over. Hij is te vergelijken met de oversteek van de pas gisteren maar er zijn ook stukken met blue ice waarvoor we onze stijgijzers over onze schoenen moeten trekken. 😆
Ik zal waarschijnlijk weer een aantal dagen afwezig zijn maar van zodra mogelijk horen jullie het vervolg.

1. Aerts:
    29 oktober 2018
    Super om mee te kunnen volgen!
    Geniet ervan!!!
  2. Daisy:
    29 oktober 2018
    Je schrijft t heel invoelbaar neer Sophie!
    Thanks !
  3. Ma en pa:
    29 oktober 2018
    het blog dagboek aandachtig lezen is een heel klein beetje mee beleven. geniet !!!
  4. Rik - MyHimalaya.be:
    29 oktober 2018
    Een dagje rust is zeker meegenomen... en morgen weer 'en avant'...
  5. Caroline Vermandel:
    29 oktober 2018
    Geniet van jullie onvergetelijke ervaring 😎
  6. Marielle:
    29 oktober 2018
    Boeiend om jullie verhalen te lezen en bijna mee te maken, maar dan op afstand