Dinsdag 11 en woensdag 12 oktober

13 oktober 2022 - Salleri, Nepal

Dinsdag 11 oktober

Wat een busrit van 8u moest worden is er één van 12u geworden. Een afstand van 270km, een gemiddelde van 27km/u dus, de enkele stops niet meegerekend. Eerst door de wirwar van Kathmandu, wat al een dik uur duurde, daarna een uurtje redelijk kunnen doorrijden, maar toen we de bergen inreden ging het tempo fors achteruit. De wegen werden ruwer en hobbeliger (stukken weggespoelde weg door het afgelopen moessonseizoen) De bus waarmee we reden was al oud en versleten, dus we vreesden voor pech onderweg (hoewel de chauffeur ergens onderweg nog snel een luchtfilter kocht en even verder liet vervangen in een lokale garage en wij mochten toekijken) maar de bus was van een soort die ze nu niet meer maken: oerdegelijke pure mechaniek. We werden heen en weer geslingerd toen we diepe putten en stromende riviertjes doorreden. De vering en remmen van de bus werden op de proef gesteld. Tegenliggers op smalle bergwegen met diepe ravijnen, daar kun je je ook wel iets bij voorstellen denk ik 🥺 ik moest af en toe mijn ogen even sluiten 🙈 maar het moet gezegd: de chauffeur had dit kennelijk al veel gedaan, heel vlotjes en tot op de millimeter loodste hij ons langs tegenliggers in alle maten de bergen in. Rond 23u kwamen we aan in Everest Hotel en het personeel stond al klaar om voor ons lekkers te maken en ons vriendelijk te ontvangen. Rond 24u lagen we in bed na een kleine opfrissing. De kamers waren ruim en mooi en de nachtrust welkom.

Woensdag 12 oktober:
Rond 7u30 hadden we afgesproken voor het ontbijt. Daarna vertrokken we voor onze eerste trekkingdag op weg naar de Mera Peak. We hadden met de busreis  een dag verloren en zouden dag 1 en 2 wat extra km moeten doen. Vandaag werden het er ruim 20, een pittige klim en afdaling om te beginnen. Hoewel het wat miezerig regende was de temperatuur aangenaam en de regen stoorde niet echt. Enkel tijdens de middaglunch werd het wat te fris, nat van de zweet en de regen 🤷‍♀️ Dus meteen daarna vertrokken we terug. We passeerden nog langs een grote Stupa en een monastry en daalden af naar onze slaapplaats in Nunthala. Naar een lodge waar de kamers nog heel vochtig waren van het (bijna) afgelopen moessonseizon. Onze spullen ophangen om te drogen was misschien wat hoog gegrepen. Maar we deden het toch. Na een volgende opfrisbeurt met koud water, een lekkere maaltijd en nog wat koffie of thee doken we onze slaapzak in om fris te zijn voor de tweede lange etappe van morgen. Om 6.30u gaat de wekker. 🤭

1. Claire:
    13 oktober 2022
    Hier, alles kits….zit aan’t ontbijt……😋😋😋❤️❤️❤️
    Het moet gezegd worden, jullie hebben conditie, kracht, goesting en oh nog zoveel meer ! Ik bewonder jullie !
  2. Geert Clauwaert:
    Jullie zijn toppers!
  3. Vaderke & Moederke:
    13 oktober 2022
    Na de regen komt de zonneschijn met een vracht van nieuwe energie! Goed bezig
  4. Viviane Mertens:
    Dapper groepje!
  5. Kris Dierickx:
    13 oktober 2022
    Geweldig om te volgen,kijk zo uit naar het volgende verhaal,echt top,groot respect voor jullie,good luck met alles,we duimen mee,warme knuffel
  6. Linda&berto:
    14 oktober 2022
    Zo fijn om te lezen, jullie doen dat goed groetjes uit genk
  7. Josephine Weytjens:
    14 oktober 2022
    Geniet van al dat moois!
    Elke dag is een verwondering…
    Veel plezier en doorzettingsvermogen. Met zo’n conditie moet dat zeker lukken🙏🏻🤞😀