Zondag 16 oktober: van Jungle Camp naar Kothe (3540m)

16 oktober 2022 - Chaurikharka, Nepal

Met mijn laatste restje batterij (17%) ga ik proberen het verslagje van vandaag te maken. We hebben hier nu wel internet, heb net de 2 verhalen van afgelopen dagen geupload in de blog, maar onze gsm's en onze powerbanks zijn plat of toch zo goed als.

Vandaag was weer een mooie wandeldag met vooral klimmen en afwisselend ook een klein beetje dalen. De gevaarlijke passages zijn we ondertussen al gewoon, een mens is flexibel 😄 Voor mij persoonlijk was het iets minder zwaar dan de afgelopen dagen, maar ik denk dat ik in form geraak. Alleen, het wordt al aardig koud, viel me op na aankomst.  Er was geen zon meer in het kleine dorpje en dan duikt de temperatuur toch heel snel. Heb me net een beetje kunnen opfrissen in ijskoud water ( mijn haar is nog niet gewassen, dus vanaf nu wordt het een haarband of muts) en we zitten nu weer met z'n allen rond de kachel na te praten en te wachten op ons diner. Ik heb nog eens dal bat met vlees besteld, ben benieuwd welk vlees het wordt 🤭
Ondertussen weet ik welk vlees, het was een stoofpotje van rund, ik denk yak. En aangezien yaks hier initieel niet worden gekweekt voor het vlees, maar als lastdier, denk ik dat het oude en zeker taaie en pezige yak was. Maar eiwitten zijn eiwitten en die hadden mijn spieren nodig na 3 dagen vleesloze gerechten.
Ondertussen staat mijn batterij nog maar op 10%. Dus vandaag wordt het een kort verslagje. De foto's bij de verhalen zullen zeker nog volgen, maar dat gaat nu niet meer. Ik moet nog iets overhouden om tijdens de nacht te weten hoe laat het is en om mijn wekker te zetten. We kruipen zo meteen onze slaapzak in. Het wordt een eerste echt koude nacht. Morgen trekken we door naar Thangnak waar we 2 dagen zullen blijven om te acclimatiseren (4356m) Van zodra mogelijk post ik nieuwe verhalen en/of foto's

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vaderke & Moederke:
    16 oktober 2022
    Rustige nacht samen
  2. Geert Clauwaert:
    16 oktober 2022
    Het is beslist een mooie tocht om alweer niet te vergeten. Geduldig stap voor stap het einddoel proberen bereiken...
  3. Claire:
    17 oktober 2022
    Ondertussen zal bij jullie het middaguur weer gepasseerd zijn ! Geniet verder van de uitdaging en het avontuur ! ❤️❤️❤️❤️